Bij UNO vinden we het belangrijk om jong talent de kans te geven zich te ontwikkelen tot volwaardige ICT-professionals. Daarom hebben we het Young Talent Program (YTP) opgezet. Dit programma biedt net afgestudeerden de kans om in een stroomversnelling hun technische én persoonlijke vaardigheden te ontwikkelen. Onur Yalcin (26) is één van de talenten die dit avontuur is aangegaan. Hij heeft inmiddels de eerste fase van het YTP afgerond en werkt nu op de servicedesk als eerstelijnsmedewerker. Hij heeft ook de kans heeft gekregen om op elke afdeling mee te lopen, en staat nu op het punt om zijn volgende stap te zetten.
Een onverwachte start in de ICT
Onur’s passie voor ICT is altijd een constante factor geweest. Hij is altijd alleen hobbymatig bezig geweest met zijn passie maar uiteindelijk besloot hij zijn hart te volgen. Het YTP van UNO kwam precies op het juiste moment. Wat hem vooral aantrok? De combinatie van technische certificaten en de focus op coaching en soft skills.
En dat heeft hij gedaan. In de afgelopen zes maanden heeft Onur uitgebreide kennis van Microsoft opgedaan en verschillende certificaten behaald. Op de servicedesk pakt hij nu zelfstandig tickets op en heeft hij grote stappen gezet in zijn persoonlijke groei. Eén van de meest opvallende overwinningen? Sterker worden in klantcontact en zelfverzekerder worden in het team.
Leren door te doen
Zijn eerste weken op de servicedesk waren een uitdaging. "Toen ik voor het eerst de eerste lijn inging, was het echt hectisch. Het stond roodgloeiend met telefoontjes en ik moest mijn eigen tickets verwerken én nieuwe tickets aanmaken voor anderen," vertelt Onur. "Dat gaf veel druk en stress. Maar ik heb geleerd om een stap terug te doen en de tijd te nemen. Eén voor één pakte ik de tickets op, en zo kreeg ik alles onder controle."
Bij UNO sta je er echter nooit alleen voor, zegt hij.
Investeren in groei
De intensieve begeleiding binnen UNO merkt Onur op. Van wekelijkse coachingsgesprekken tot intervisiesessies en soft skill-trainingen: er is volop ruimte om te reflecteren en feedback te vragen. Naast deze persoonlijke ontwikkeling blijft de focus ook op het technische aspect, zoals certificaten behalen en webinars volgen. "Learning on the job" is daarbij de sleutel.
Toekomstplannen
Onur kijkt met veel verwachting naar de toekomst, vooral naar de integratie van AI binnen de servicedesk. Hij ziet dit als een geweldige kans om nog sneller en effectiever te leren, met als doel door te groeien naar een medior of misschien zelfs senior engineer. Op welke afdeling dit zou zijn, heeft hij nog even de tijd om over te beslissen.
Tips voor Toekomstige Collega’s
Op de vraag of hij tips heeft voor mensen die overwegen om bij UNO te solliciteren, is Onur kort maar krachtig: "Gewoon doen!"
En hoe zou hij UNO in drie woorden omschrijven?
Wil je ook deel uitmaken van UNO en net als Onur een vliegende start maken in de ICT? Dan is ons Young Talent Program misschien wel iets voor jou!
Herken jij je hierin?
Wij zijn op zoek naar talenten als Onur, dus bekijk snel de openstaande vacatures en vind de jouw ideale rol.